0495 21 19 95 info@alvera.be

Opleiding en intervisie in coachend leiderschap

De medewerkers waaraan je leiding geeft, zijn geschoolde werkkrachten die zich staande houden in een sterk veranderende en veeleisende werk- en leefomgeving.  Deze maatschappelijke context stelt specifieke verwachtingen aan je leiderschap.  

De top-down recepten van vroeger, waarbij je ‘zei’ en de medewerker uitvoerde, werken niet meer.  Integendeel, ze creëren demotivatie, conflict en ziekmakende jobs.  Via coachend leiderschap en coachende gesprekken willen we het verschil maken. 

Tijdens deze 2-daagse ontdekken we handvaten om te werken vanuit vertrouwen en leren we het eigenaarschap van de medewerker voor zijn resultaten vergroten.  Op die manier achten we het potentieel van onze medewerkers en laten we het groeien. 

Inhouden :

  • Na dag 1 begrijp je wat coachen is, en heb je inzicht in de noodzakelijke attitude en vaardigheden bij het coachen en bij het coachend leidinggeven.  Je begrijpt tevens de meerwaarde én de dilemma’s bij het coachen als leidinggevende.

Je hebt geleerd een coachgesprek te houden, met behulp van ‘klassieke coachgesprekken’ die op de werkvloer gebruikt worden.

Daarnaast heb je ook kennis gemaakt met diverse tools om op de werkvloer te gebruiken en via deze werkvormen het denken en beslissen te stimuleren (vb. via associatieoefeningen, kernkwadranten, denkhoeden,  kaartjes, …).

  • Dag 2 sta je stil bij je eigen attitudes en overtuigingen.  Je krijgt zicht op de talenten en denkstijlen die je inzet tijdens je leiderschap en coaching. Bewustzijn hierrond is nodig, willen we open en onbevooroordeeld coachen en de medewerker vanuit zijn eigenheid tot groei en ontwikkeling aanzetten.

We werken met het talentenpaspoort, een wetenschappelijk onderbouwde methode om de eigen werktalenten en denkstijlen in beeld te krijgen.

Niet gevonden wat je zocht?

Wens je een afspraak of meer info?

Heb je interesse in onze diensten, maar wens je meer informatie tijdens een persoonlijk gesprek?
Maak een afspraak en ontdek hoe we u kunnen helpen.